diumenge, 11 d’octubre del 2009

Duets a la vora de la Fontana de Trevi







Sempre hi ha coses que contar... tota persona té algo que dir... i aquestes experiències es multipliquen per infinit si d'un erasmus parlem! Malgrat tot són tantes les coses que visitar, tantes eixides, tants nous companys, noves rutes, nous destins, nous carrers, nous menjars, ..... que de vegades falta temps per tenir un ratet tranquil ideal per escriure.
Ara bé, hui, després d'una setmana molt mogudeta, tinc un moment de calma per plasmar un poc més d'aquesta "maleta" que a poc a poc va omplint-se de vivències úniques.

Avui escriuré per parlar del poder d'una presència propera...del que suposa una visita d'un membre del teu cercle, d'una injecció de força i ganes.

I la primera persona, aquella que enceta la llista de visites i encontres dels meus a Itàlia és un baríton ple de ganes. La ciutat eterna ha segut el lloc, la vesprada el moment, un concert de cor el motiu i l'amistat el vincle.

Però bo, comencem pel principi perquè això permetrà entendre millor tota aquesta bogeria que ha segut el primer viatge erasmus. I és que aquest cap de setmana hem estat a Roma!!! Sabent que alguna personeta propera a mi anava a estar el segon cap de setmana per aquelles terretes del centre d'Itàlia vam organitzar un viatget. Diuen que riure dóna anys de vida... no sé si això serà del tot cert però, si així fóra, crec que després d'aquesta escapadeta de cap de setmana hauré guanyat algun anyet que altre perquè ha segut una rialla contínua. Els companys cada vegada estem més units, compartim quasi bé tots els moments del dia, la confiança augmenta a ritme increïblement vertiginós, les persones s'obrin, destapem qui som i riem! Riem i riem sense parar!!
D'aquests dies hi ha centenars de fotos, anècdotes que encara ara em fan riure,... Però d'entre tots aquests destaque un moment... el moment d'estar a mitja tarda asseguda junt a dos companys a la fontana de Trevi, sentir el mòbil i conèixer eixa veu que et diu: ja et veig! I de sobte rebre un abraç incondicional! Eixa sensació és genial!! Sebas, el baríton de mis amores, és qui em dóna eixa abraçada... eixa injecció de força! I pot ser sonarà extrany o fins i tot exagerat però sols cal estar ací 3 setmanes per percebre com les coses es magnifiquen, com aprens a valorar el que tens, d'on vens i qui forma el teu cercle.

Després, un cappuccino a la vora de la Fontana amb converses entretallades, mil coses que contar i poc de temps perquè d'ací una estoneta, a les 19.30 comença el concert.

És difícil descriure la sensació que vaig sentir al llarg d'eixa horeta que durà aquest. Sentir-te arropada pels companys erasmus que han vingut perquè saben que per a mi és important, veure a Sebas entre el cor cantant, conèixer altres rostres entre el repertori, una esglèsia xicoteta i encantadora de Roma, veus meravelloses... i cançons en Valencià.. un trosset de la meua terra, de les meues arrels! Una mescla perfecta que arribà en alguns moments a emborraxar-me de plaer!
Vaig ser feliç.. i vaig continuar sent-ho tota la nit i tot aquest matí perquè la mescla va ser perfecta. Uns companys que acolleixen plenament a un amic i un amic que posa de la seua part per integrar-se.
Cançons i més cançons, duets a la vora de la Fontana observats per la gent curiosa i una netejadora que deixa la granera un instant per parar-se a escoltar, xarrades, bromes, gràcies, carícies, pallassades, accidents graciosos, cervesses que agraden o no però que esta nit fan bon gust.....

Aquesta vesprada, en despedir-me en el metro de Sebas he sentit una melàngia feliç... sí, sona contradictori però eixe és el sentiment que he tingut. Melàngia perquè em despedia del trosset de cercle que havia estat amb mi al meu nou destí, felicitat perquè ha suposat una espentadeta, un "endavant" amb l'aventura.


Ah! se m'oblidava....Gràcies a tu també per estar en la meua vida =P


Rebe**

2 comentaris:

  1. Aiiiiisss perla, fantàstica actualització!!! Meravellosa, m'has aborronat amb eixa senyoríssima actualització!! Fantàstica...

    És meravellós poder llegir eixes lletres plenes d'alegria i ser partíceps d'eixa "maleta" d'aventures i rialles. És realment una injecció d'alegria també per a la gent que estem a l'altra vora del "charco" jajajaja XD

    I, de res... per eixes gràcies d'estar en la teua vida. És un plaer, un gran plaer!

    Besets. 23.

    ResponElimina
  2. Mi sento dal contento, piedno di gioia il cor...12 d’octubre del 2009, a les 15:04

    Saps quan dius "que no s'acabe, que no s'acabe...!" mentre et conten alguna cosa?

    Doncs això és el que m'ha passat a mi mentre llegir el teu "quadern de vitàcores" sobre el que ha sigut la "escapada a Roma".

    Des d'un primer moment ja va ser curiós que puguérem tindre la possibilitat de veure'ns, però he de dir-te que la realitat ha superat tota expectativa, i que MAI haguera esperat estar tan a gust amb un grup amb la qualitat humana que té el teu. Quan et dic que sóc una persona molt afortunada perquè tinc una amiga (o amic...jajaj!) com tu, NO ÉS UN DIR!. I és el que et vaig contar mentre ens preniem els capuccinos: Mentalment estic canviant, i estic fent-me un ventall de bones amigues que no vull perdre, que em fan sentir afortunat, estimat, feliç..., i que em fan oblidar els problemes i em fan somriure quan pense les coses que em viscut junts...

    No m'allargue més, perquè demà a les 8.00 tinc ja classe d'alemà (per a que algún dia, quan jo vaja a altre país, et puga rebre com tu ho has fet!)... però he de dir-te que, malgrat COM i QUAN ens vam conéixer (o siga, fa tan poquet relativament), he de dir-te que t'has convertit en un dels grans suports de la meua vida i que, fins i tot quan M'HE FET EL CEC i SORD, i no he volgut els teus consells a temps, que tan sols volien evitar-me mal.

    de veritat...per tota la felicitat, seguretat i estima que sent quan estic amb tu...GRÀCIES, com ja ve sent tradició que et diga, PER ESTAR A LA MEUA VIDA...

    PD: Gaudeix dels teus companys, perquè si a mi m'han tractat així de bé (com a un igual) en el poc de temps amb els que he estat amb ells, van a ser indivvidualment o com a grup, uns amics per a TOTA LA VIDA, amb una qualitat humana que no trobaràs enlloc...

    Gràcies de veritat, Gateta-Peke-"CrudelPerchèFinora"-Rebs...

    "Mi sento dal contento, pieno di gioia il cor"

    ResponElimina